vrijdag 1 december 2017

Twee Zwarte Pieten in het Keyhof!


Jullie hebben het waarschijnlijk al wel gehoord via jullie kind(eren), maar gisteren gebeurde er iets heel speciaal! Er zaten 9 mooie rode omslagen in onze brievenbus, ééntje voor elke klas. In de omslag zat een brief van... Sinterklaas! :o  :)  Lees maar even mee...



Dag lieve kinderen, 

Ik schrijf je deze brief niet zomaar. Zoals je misschien weet woon ik in mijn kasteel, samen met heel wat pieten. Zo zijn er ook 2 deugnietpieten die voortdurend stoute dingen doen. Meestal zijn het wel leuke grappen, maar wat ze gisteren gedaan hebben, gaat echt wel te ver. 

Elke ochtend, als ik een stevige nachtrust heb gehad, drink ik een lekker tasje koffie met suiker. Nu hebben die deugnietpieten alle suiker weggegooid en zout in de suikerpot gedaan. 

En meer nog, toen ik in de namiddag een chocolademannetje wilde eten, hebben ze een stuk slagroomtaart op mijn stoel gelegd. Heel mijn mantel hing vol slagroom. 

Daarom heb ik beslist om deze grote deugnietpieten naar dit klooster te sturen. Niet alleen zullen ze hier goed kunnen nadenken over wat ze allemaal fout hebben gedaan, maar kunnen ze ook jullie kinderen van De Letterboom goed in de gaten houden en zien of jullie wel braaf zijn tijdens de lessen en op de speelplaats. Misschien kunnen jullie de pieten ook een beetje in de gaten houden en elke dag eens hun logeerkamer gaan bekijken om te zien of ze wel flink alles opruimen en er geen boeltje van maken. Ik heb ook een plannetje in de envelop gestoken zodat je de kamer makkelijk vindt. 

Op 6 december kom ik dan op bezoek en zullen de pieten alles kunnen vertellen wat er op deze school gebeurd is. 

Tot dan lieve kinderen, 

Sinterklaas 



Uiteraard waren we allemaal reuzebenieuwd naar die twee deugnietpieten! Met het plannetje ging elke klas om beurt op zoek naar het geheime logeerkamertje. We moesten wel even goed zoeken, want het is hier heel groot in het Keyhof!

In de logeerkamer troffen we heel wat spullen van de Zwarte Pieten aan, maar van henzelf was er geen spoor... Misschien komen we hen deze week wel eens tegen?

We vinden het allemaal alvast super spannend! :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.